Modern, speels en onderscheidend

VTON. Een online platform met voetbaloefenstof voor de jeugd. Met meer dan 250 clubs, 12.000 geregistreerde trainers, en 500.000 downloads per jaar groeit VTON enorm hard. Mede daardoor hebben ze ontwerpstudio Mayd gevraagd om te helpen bij het opfrissen van hun logo, huisstijl en app.
Klant
VTON
Gemaakt
Logo, app design, iconenset, merchandise sportkleding
VTON

Een nieuw, fris en modern logo

Met een frisse blik verfijnden we de huisstijl voor VTON. Logo, kleuren, vormen. Aan alles is gedacht. Het nieuwe logo is vereenvoudigd en onderscheid zich van andere platformen doordat er geen directe associatie is met een voetbal. Het beeldmerk is een combinatie van belijningen uit het speelveld, de gebruiker van de app (het rondje), de letter ‘V’ van VTON en het gevoel van successen behalen en overwinningen vieren (juichen).  
VTON logo

De VTON app

Naast de huisstijl heeft de app een nieuw jasje gekregen. Mayd heeft hiervoor het ontwerp gemaakt inclusief de app iconen, avatars en een volledig iconenset.
VTON app iconen
VTON line icons
VTON iconenset
Avatars sport
Avatars sport
icon
meer info

Merchandise sportshirts

In samenwerking met Textielstra heeft Mayd een aantal gave merchandise t-shirts gemaakt. Wij leverden het design, Textielstra de bedrukkingen en het logistieke proces.
Merchandise t-shirt witMerchandise t-shirt zwart

"Met een professionele blik goed luisteren naar de wensen van de klant en een creatief brein weet Mayd goed de vertaling te maken naar de praktijk. We zijn erg blij met branding die we samen met Mayd voor VTON hebben gecreëerd."

Richard Elsinga, eigenaar