Een zorgvuldig gedoseerde huisstijl

Movacolor is dé expert als het gaat om kleur- en additieven-doseerapparatuur voor de kunststofindustrie. Met een collectie aan veelzijdige machines kunnen ze zo’n beetje elke configuratie aan.

Voor de vernieuwing van hun huisstijl waren ze klaar om hun ware kleuren te tonen. Ze zochten een systeem dat eenvoudig kan worden toegepast op allerlei uitingen.

Wij ontwikkelden een modulaire huisstijl waarmee Movacolor gestructureerd aan de slag kan. We vertrokken vanuit de slogan 'modular dosing solutions' en bouwden vanaf daar stap voor stap aan de rest van de stijl.
Mayd For
Movacolor
Gemaakt
Logo ontwerp, Huisstijl ontwerp,
Online en offline middelen.

De fundering van een huisstijl

De bouwstenen van iedere huisstijl bestaan uit een logo, kleuren en lettertypes. De keuze van deze elementen kan een merk sterk beïnvloeden. Tijd dus om kleur te bekennen! De hoofdkleur van Movacolor is rood. Deze kleur komt overeen met het herkenbare rood waarin de machines zijn geverfd. Dit komt de merkherkenbaarheid ten goede. Voor het lettertype gingen we op zoek naar een variant met een evenwichtige uitstraling. Het geeft de huisstijl een professionele maar ook toegankelijke look & feel. Perfect passend bij de internationale markt waarin Movacolor zich begeeft.

Een modulaire huisstijl

In de nieuwe stijl creëerden we een mooie basis door gebruik te maken van rechthoeken. Met behulp van een design grid, waarbij gebruik wordt gemaakt van een vakkenverdeling en hulplijnen, bieden we de structuur en flexibiliteit waar Movacolor naar op zoek was. Het zorgt ervoor dat alles op zijn plaats valt en het merk altijd en overal herkenbaar is.

Dynamisch en toch herkenbaar

Binnen deze gestructureerde basis ontstaat een dynamisch en toch herkenbaar geheel. Dit brengt een vleugje dynamiek in de Movacolor huisstijl, terwijl er ruimte is voor vernieuwing en frisheid. Hierdoor kan de stijl op verschillende manieren in diverse communicatieuitingen worden doorgevoerd, terwijl de kenmerkende Movacolor stijl behouden blijft.

Consistentie in je merk

Wanneer je gebruikmaakt van een huisstijl met bouwstenen en dus gestructureerd is opgebouwd, zorg je er op een eenvoudige manier voor dat je deze op verschillende manieren kunt doorvoeren in je communicatiemiddelen. Zo behoud je merk altijd een consistente uitstraling.

"Als marketingteam van een wereldwijd opererend bedrijf moeten we snel kunnen schakelen. Mayd fungeert als een verlengstuk en denkt flexibel met ons mee, daarom werken we al geruime tijd tevreden met hen samen."

Marc Bosma, marketingmanager Movacolor